søndag 29. august 2010

Gardsutsalg og kyllingsuppe fra Provence

For en nydelig dag vi har hatt i dag! Deilig med sol og god temperatur etter en uke med regn. I formiddag dro vi til en gardsbutikk i distriktet vårt, og gjett om de hadde mye som fristet. Masse gode grønnsaker og annet snadder. Billig var det også, så kurven ble raskt fylt opp. Her er det vi endte opp med:




Vi skulle egentlig bare ha grønnsaker fordi jeg fikk så lyst til å lage kyllingsuppe til middag i dag, så manglet vi noen ingredienser. Men det ble mer! Plommesaft er ikke hverdagskost her i huset og får nytes med andakt! Suppa ble kjempegod og kan absolutt anbefales.




KYLLINGSUPPE FRA PROVENCE:

800 g kyllingfilet eller renset kylling
1.5 l kyllingkraft
1 boks hermetiske tomater
finrevet skall av en halv appelsin
4 stk poteter
2 stk gulrøtter
1 stor løk
1/2 stk purre
4-6 stk charlottløk
1/2 stk fennikel
3 fedd hvitløk
1/2 ts gurkemeie
1 ts karri
3 ss hakket fersk basilikum
smak til med salt og pepper

Del opp kyllingen, fres godt i pannen. Kok opp kyllingkraft, hermetiske tomater og appelsinskall. Kutt alle grønnsakene i små terninger, fres i litt olje. Ha så over i suppa. Ha til slutt i kyllingen og basilikumen, og kok opp. Smak til med salt og pepper.
Husk å koke litt ekstra hvis du har i kyllingfilet i stedet for ferdig revet kylling.



Bon appetit!


2 kommentarer:

  1. Hei Lene.
    Jeg en kollega av din svigermor, og må få si etter å kjøpt og gitt bort flere nydelige!!!! kort som du har laget. Jeg er super imponert!
    De som har mottatt disse vakre kortene er veldig glade, og jeg har fortalt om deg! Kommer gjerne tilbake igjen .O)
    Med vennlig hilsen Ellen :O)

    SvarSlett
  2. Heisann Ellen:) Så utrolig kos med slik tilbakemelding. Veldig godt å høre at kortene fallt i smak hos alle parter;) Håper jeg kan friste deg med flere kort ved en senere anledning! Hils min kjære svigermor:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge
igjen en hilsen her hos meg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...